Wednesday, June 17, 2009

-shim-kap-wau-ra-

At last...dapat jugak ngadap pc setelah menunggu giliran,hahhaa...nak buat cemane,adik bradik ramai. Kenala beratur. Sape cepat dia dapat =D

Tadi Mak Long singgah, baru balik dari umrah malam semalam. Adela Pak Long skali dengan Kak Long & anak2. Lama tak dengor kabor orang kuantan,huhu...biasela,bila lame xjumpe mcm2 ceritala. Biarlah mak sembang2 ngan kakak dia. Tapi seronok bersembang ngan Mak Long, yelah...orang lama. Sambil2 bercerita sambil bg nasehat. Kite yg muda2 ni rugi kalau xdgr, sume petua2 org lama.

Mak Long aku ni boleh kata 'orang besar' dalam famli belah mak aku. Ape2 mmg org akan refer kat dia,even adela jgk clan2 yg xberapa suke, biasela... orang baik2 ni mcm2 dugaan. Tapi nak buat guane dah darah daging, suke xsuke Mak Long aku kena terima. Sapa lagi yg nak jaga kalau bukan dia. So Mak Long pon sekadar menyampaikan khabar dari timur...Mimi dah bertunang, alhamdulillah. Yang lain semua sihat2 belaka. Minta maafla banyak2 ye org kuantan, lame gile kot xbalik sane. InsyaAllah kalau ade rezeki sampaila nnt...

Lama jugak dorg singgah, aku pon suke org dtg rumah. Rezeki, malaikat masuk... Tapi sayang abah plak kat Sabah. Kalu tak lagi seronok,huhu. Mak Long biasela, Abang pon nmpak gayenye cam dah gatai2...dapatla jugak serba serbi kata2 nasehat. Aku? Lambat lagi beb...paling awal pon masuk 28 nnt. banyak benda xsettle lg....hehe...

You know what...after they all go home, I realize...


Alhamdulillah...syukur =)

I love my family...all 9-ers siblings...and special thanks to my parents, mak dan abah...
Thanks to your guidance...may Allah bless you~

4 comments:

MaSyim said...

kem salam kt maklong...hehe

mr_bread said...

insyaAllah~hehehe...

jackfred said...

bek ko tengok balik ejaan jawi ko.. aku rase cam laen je bunyinye.. hehe

mr_bread said...

hahaa....silap ek?
aku pakai daftar ejaan tahun 98 daa...
huahuahua~